miljø

Deltakernes dagbok ble dechiffrert av en frivillig fra nettverket

Innholdsfortegnelse:

Anonim

Det er stygt å lese andres dagbøker. Hva om imidlertid dagboka tilhører bestefaren som levde under andre verdenskrig? Les selvfølgelig!

En av brukerne av nettverket rapporterte at han hadde funnet sin bestefars dagbok og kunne tenke seg å lese den, men problemet er at dagboken er skrevet i avskrifter, som barnebarnet naturlig ikke eier.

Frivilligheten svarte på gråten, som forstår utskriften litt, men ikke tar for seg oversettelser på dette området. Han gjorde seg kjent med fotografiene i dagboken, men hadde ingen hastverk med å hjelpe brukeren og uttalte at det å oversette manuskripter var vanskelig, lettere å lese og forstå litt om romaner eller religiøse tekster skrevet i denne formen, og å avkode manuskriptet ville ta mye tid og krefter.

Hva sto i dagboken?

Dømme etter det lille fragmentet i dagboken som vi publiserer nedenfor, i den snakker en mann om livet sitt mens han er i hæren. Om hva han blir matet på, hva militæret gjør, hva slags forhold som utvikler seg i teamet, hva slags manipulasjoner som foregår. Et fragment av dagboken ble likevel oversatt av den frivillige som svarte på brukerens innlegg.

4/9/41 - Onsdag

Dette viser til 9. april 1941.

På venstre […] 5:30 kjørte en trikk […] til våpendepotet. Ankom 8:00. Demonterte alle klærne, bortsett fra sko og frakker. Bestått minst 20 rom for forskjellige eksamener. Eksamen ble avsluttet rundt kl. […] En oculist, ENT bestått. [Det var nødvendig … papir og sånt … i alkohol og … i bomull]. Noen kan ha blitt nektet på grunn av eksisterende sykdommer, men legen spurte dem om de ønsket å melde seg inn i hæren. Hvis de sa ja, ville han godkjenne det. Noen vil bli savnet selv med dårlig syn hvis de kan lese med brillene. En venn av meg tok [han] var over 38 pund overvektig. Gikk fra 10 til 4 med [… lunsj]. [Jeg hadde] valget mitt til [middag …], andre hadde bare svinekoteletter. Jeg spiste meg, jeg spiste middag. Av de 620 mennene var det omtrent 10 av oss […], fordi vi gikk forbi.

Nytt voksen cruiseskip: alkohol og god mat

Torturert kattehår på laken: ble kvitt råd fra en erfaren oppdretter

Kvinnen som klarte å sjarmere Lev Bi-2: nye bilder av bergenseren

Aller først eksamener. Nummeret mitt var 27. Jeg reiste til Camp Grant klokken 8:30 på IC. Vi hadde et helt tog til rådighet. 13 timer stående, [… ing] og gå veldig lei meg. [Vuksenek] med [gjengen] vår, og han hadde sitt bilde i […] en avis.

4/10/41 - Torsdag

Indisert 10. april 1941.

Ankom Grant leir rundt 23:00. Det var lunsj med oksestuing, og tallerkenene våre ble fylt til randen. Identifisert i brakkene B-204, sengen min er 22. Veldig behagelig. Jeg kunne ikke sove før klokka 02.00 om morgenen. Våknet klokka 06.00 om morgenen. [Fikk selskapet … fremtiden]. Sendt til klasse nr. 2 på […] -testen var 119. av 150 personer. Bestått testen for å rekruttere [vurdering] i hæren. Fikk 45 poeng. De injiserte [tyfus … alltid] vaksinert. Matet deretter en kalkun.

Til middag ble det gitt rester. Det var lov å dra før klokka 23, men jeg ble igjen å skrive brev. Hånden gjorde litt vondt fra skuddet. De fleste av gjengen dro til feiringen i byen, men de måtte vente på bussen eller gå.

Mannskapet tok et bilde som en minnesmerke. Ikke hver dag flyr slike passasjerer

Gjør-det-selv originale termoser laget av tre og epoksy leire: mesterklasse

Varm kennel med effekt av parkett: instruksjoner for omsorgsfulle eiere

4/11/41 - Fredag

Jeg gikk i kirken i dag og sto [… hele tiden …]. Jobbet hele dagen: vasket, feiing og rengjøring. De fleste av stipendiatene ble [overført] til forskjellige brakker. Det var bare fem av oss igjen. De dro til andre brakker for det medisinske korpset. Egg og toast til frokost. Jeg spiste ikke middag fordi tarmene mine ikke fungerte ordentlig. Han tok avføringsmiddel.

4/12/41 - Lørdag

Nye menn fra Detroit dukket opp i brakkene våre. Ryddet brakkene. Gikk litt. På ettermiddagen dro vi til Rockford og drakk noen glass øl for å sitte og spise middag. Jeg så på sigøyneren Rose Lee som utførte hennes striptease. […] I byen da […]. Han kom tilbake til ….

4/13/41 - Søndag

10.00 Påskedag. Det regnet hele dagen. Vi bodde i brakkene. De spilte kort, jeg vant 4 dollar. Jeg sendte 10 postkort og ett brev.

Jenta hadde med seg to gjennomsiktige strimler i hånden og “satte seg” dem i hagen sin

Slik bruker du en maske riktig: legene forklarte hvorfor et skjegg kan forstyrre

Munnpannekaker: en oppskrift fra Victoria Boni

4/14/41 - Mandag

Grant forlot leiren fra Shelby Camp 10:10. Ankom […] klokka 17 for å ta lasten […]. Kom til St. Louis kl. 20.00. Han sov i den øverste køya. Passerte gjennom Kentucky og Missouri om natten. Våknet i Tennessee. Veldig kupert Mississippi, veldig skogvokst, masse sagbruk. Mye [sjekker] langs jernbanen. Ankom Shelbys leir klokka 15:15.

4/15/51 - Tirsdag

Det varte i 29 timer. Maten på toget var veldig dårlig på grunn av en slags feil. Hermetisert mais, storfekjøtt, syltetøy, øl og [kaffe]. Alt vi gjorde med toget var å se på landskapene. Det virkelige søket var på Shelbys leir. Gruppen spilte og lastebiler leverte oss til vårt selskap. Levert til selskap jeg clearing selskap.

Vårt firma består hovedsakelig av menn fra Wisconsin og Michigan. Svært få fra Illinois. Stekt biffmiddag. [Flyttet] til teltet. 16 kvadrat 5 soveplasser.

4/16/41 - Onsdag

Pannekaker til frokost, biff til middag, skinke på beinet til middag. Vist taktikk og en kort spasertur. Dug opp brus om ettermiddagen. Det var en god liten trening. Jeg kjørte fra den ene enden av leiren til den andre i en armébil.

På mesterklassen lærte jeg å lage tynne bokhvete pannekaker med gjær

Hvorfor det å lære å gå på skøyter i en alder av 39 år var den beste avgjørelsen i livet mitt

1920-tallsboliger i nærheten av Sydney vil ikke være lette å finne selv for sporer

4/17/41 - Torsdag

Normal marsj og trening. Havregryn til frokost, biff og [øl] til middag. Graver skyttergraver hele dagen.

4/18/41 - Fredag

De hørte om militær høflighet. Hilsen [instruksjon]. Egg og bacon til frokost. Undersøkelse av bena. […] De ga fisk til middag. Laget mye spader på ettermiddagen. Vi drakk 3 bokser øl […].

4/19/41 - Lørdag

[…] om morgenen. Inspeksjon av hovedfag i […]. Jobbet veldig lite på ettermiddagen. Alle klærne våre ble sjekket. Eggerøre til frokost. Skinke til lunsj og først spist rå selleri. Skinke på beinet til middag. Vi drakk 2 bokser øl. [… og papir].